Plecak czy torba? Co lepsze? Każdy wybór niesie ze sobą pewne konsekwencje i niedogodności. Musisz zdecydować, z czym czujesz się lepiej i swobodniej.
Plecak z pewnością uniemożliwia założenie marynarki czy koszuli, która szybko się gniecie. W marynarce będzie Ci po prostu za ciasno, a gniotąca się koszula już po paru minutach będzie wyglądać nieświeżo.
Niedobrze. Torbę łatwiej zarzucić na ramię, nawet na marynarkę. Plusem plecaka jest większa możliwość manewrowania w tłumie, ale nie można się go szybko pozbyć, gdy chcesz skupić się na fotografii. Są momenty, gdy plecak jest niezastąpiony. Ze sprzętem na plecach łatwiej poradzisz sobie z momentem wychodzenia pary z kościoła, kiedy wycofujesz się tyłem i walczysz o każdy centymetr powierzchni. Torba powoduje, że potrzebujesz więcej miejsca.
Czy pracujesz z jednym, czy z dwoma aparatami, plecak ułatwia manewrowanie nimi, ale gdy często zmieniasz obiektywy, torba jest lepszym rozwiązaniem. Minus plecaka to zagrożenie utraty elementów sprzętu.
Zostawisz na chwilę otwarty, wypadnie obiektyw, a to duża strata.
Pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia — zarządzanie kartami. Przy szybkiej akcji plecak musisz zdjąć, aby zamienić zapisane karty na nowe. Z aparatami wiszącymi na szyi nie jest to proste. W przypadku torby wymiana kart jest łatwiejsza.
Jeśli chcesz kupić plecak lub torbę, zainteresuj się firmą Lowepro — http://www.lowepro.com.pl. Nie są to tanie rozwiązania, ale jakość i funkcjonalność produktów jest bardzo dobra. Możesz również wykorzystać rozwiązania alternatywne, takie jak specjalne pasy fotograficzne lub szelki. Jeśli będziesz szukał tańszych rozwiązań, zwróć uwagę na jakość wykonania. Strach pomyśleć, co może się stać, jeśli jakaś część pasa odpadnie lub się urwie. Zwróć uwagę, czy do bocznej kieszeni plecaka schowasz laptop.
Nie kupuj zbyt małej torby lub plecaka. Po kilku reportażach będzie Cię denerwować ich mała pojemność. Idealnym rozwiązaniem jest torba lub plecak z materiału wodoodpornego oraz z przegródkami, które sam możesz konfigurować wewnętrznymi ściankami na przylepce.
Niektórzy fotografowie używają walizki. Jest to mało komfortowe rozwiązanie i sprawdza się tylko wtedy, gdy pracujesz z asystentem. Praca z drugą osobą ułatwia zabezpieczenie sprzętu podczas reportażu.
Wprawny asystent pomaga w szybkim doborze i zmianie szkieł, nie mówiąc już o pozostałych kwestiach logistycznych, takich jak prowadzenie samochodu i parkowanie, podczas gdy Ty możesz już robić zdjęcia.
Jeśli odkładasz na bok sprzęt w kościele — upewnij się, że jest bezpieczny, ewentualnie poproś kogoś, żeby go pilnował. Upewnij się, że do pomieszczenia, w którym przechowujesz sprzęt, nie ma drugiego wejścia, o którym nie wiesz. To samo dotyczy przechowywania sprzętu na imprezie weselnej. Połóż sprzęt w miejscu, gdzie będzie bezpieczny, i nie pozwól, aby ludzie niebędący gośćmi weselnymi mieli do niego dostęp. Bezpiecznym miejscem jest kąt obok orkiestry lub DJ‑a.
Zobacz:
Profesjonalna fotografia ślubna. Od perfekcyjnego warsztatu do dochodowego biznesu>>>